Jarní úvodník

05.03.2014 15:37

Při pohledu z okna mi zrak spočine na teploměru, který ukazuje jedenáct stupňů Celsia. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby ten samý zrak v ten samý den neviděl v kalendáři datum 5.března. Být tak o měsíc později již brázdím královéhradecké silnice na svém, zatím hliníkovém, silničním kole TREK. Po loňském zmrzlém jaru se letos zima rozhodla ustoupit ze své pozice a nám silničním cyklistům uspíší začátek sezóny. Proto jsem se i já rozhodl otevřít rubriku cyklistické okénko dříve než jsem původně plánoval. V této rubrice budu pravidelně publikovat příspěvky zejména pro hobby cyklisty. Najdete zde zajímavosti z oblasti tréninku, doporučených vyzkoušených tras i zážitky z cest.

Naším společným rysem by měla být skutečnosti, že cyklistiku děláme především pro radost. Považuji se za rekreačního cyklistu, který se občas zůčastní závodu, aby uspokojil potřeby svého mužského závodnického ega. Největší potěšení mi však činí rekreační cyklistika s daným cílem. Například loni na začátku července jsem si vzal dva dny dovolené a projel jsem Střední Čechy a částečně Východný čechy a Vysočinu. První den jsem odpoledne vyrazil z Hradce Králové do Prahy. Přežil jsem monotónní roviny a druhý den si vychutnával středočeskou pahorkatinu při cestě do jihočeského Týna nad Vltavou. Zde jsem trávil den s rodiči a poté se vydal na Vysočinu do Pelhřimova, kde jsem opět přespal u své přítelkyně. Tato etapa připomínala žraločí zuby, žádné výrazné stoupání, avšak neustále byla cesta skloněná nahoru nebo dolů. Po dalším dnu stráveném u přítelkyně jsem se vydal na závěrečnou nejdelší trasu cca 135 kilometrů z Pelhřimova do Hradce Králové. Přejel jsem část Vysočiny a přes Železné hory jsem spadnul až do Heřmanova Městce. Posledních 40 kilometrů bylo po rovině, ale nohy i celé tělo dalo najevo, že v průběhu posledních pěti dnů najelo téměř pět set kilometrů. Proto jezdím na kole. Snažím se pravidelně, jakmile mi to časové možnosti dovolí, vyjet na výlet do okolí královéhradecka, abych poté mohl absolvovat jakýkoliv trip. A v této rubrice se s vámi rád podělím o zajímavé zážitky z cest a různá doporučení. Společné s jarním úvodníkem jsem

pro vás připravil také diskuzní fórum.